اهمیت مطالعه کتاب

اهمیت مطالعه کتاب

اهمیت مطالعه کتاب

مطلب این بخش رو می خوام اختصاص بدم به اهمیت مطالعه کتاب.
چرا باید مطالعه کنیم ، یا مطالعه کتاب چه اهمیتی داره؟
خوشبختانه من از بچگی علاقمند به کتاب بودم و با کتاب بزرگ شدم ولی متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما خیلی کمه. حتما با خودتون می‌گید هزینه تهیه کتاب بالاست، درسته من قبول دارم که هزینه تهیه کتاب مثل خیلی از چیزای دیگه تو کشور ما بالا هست اما اینکه کتاب در سبد خانوار حضور نداره بیشتر از اینکه اقتصادی باشه فرهنگی هست.
اگر به جز این بود خانواده هایی که از تمکن مالی برخوردار هستند باید رفتار متفاوتی از خودشون بروز می دادند، درصورتیکه متاسفانه فرق چندانی بین این خانواده ها و سایر مردم وجود نداره.
به نظر من برای افرادی که میخوان خودشون رو توسعه بدن یکی از ابزار مفید مطالعه کتاب است. من همیشه به دوستان توصیه می کنم که کتاب بخونید. اگه میخوا یم رشد کنیم باید آموزش ببینیم و آموزش هزینه زیادی داره .
یا باید بریم توی کلاس های آموزشی شرکت کنیم یا تو سمینار و وبینار و دوره های آموزشی حضور پیدا کنیم و یا استاد خصوصی بگیریم. راه های دیگری هم مثل این موارد وجود دارد که اغلب هزینه های بالایی دارند.

انتخاب کتاب

در حال حاضر کتاب کم هزینه ترین و در دسترس ترین ابزار موجود برای پیشرفت است. تصور کنیم فردی یک تا چند سال از عمرش رو گذاشته تحقیق کرده، به نتایجی در یک موضوع رسیده و خلاصه نتایج رو تو کتابش جمع بندی می‌کنه و در اختیار ما با بهای اندک قرار میده. حیف نیست از این امکان استفاده نکنیم؟؟؟ یکی از دلایل عدم تمایل مردم به خواندن کتاب اینه که کتاب خوب بهشون معرفی نمیشه. به نظر من کتاب باید از روی آگاهی انتخاب بشه یعنی باید کتاب توصیه شده بخونیم چون ما اونقدری وقت نداریم که بخوایم هر کتابی رو بخونم تازه وقتی باب سلیقمون هم نباشه مارو از کتاب خوندن زده میکنه. کسی می‌تونه کتاب خوب به ما معرفی کنه که هم مارو میشناسه و هم کتاب‌های زیادی و خونده و کتاب رو می‌شناسه و از همه مهمتر هدف و سلیقه مارو میدونه.
یا میتونیم در خصوص موضوعاتی که بهشون علاقه‌داریم تحقیق کنیم و با شناختن انتشارات، نویسنده و مترجم کتابهایی رو که میخواهیم شناسایی و تهیه کنیم.
معمولاً انتشارات مختلف کتاب هایی رو توی یک موضوع مشخص منتشر می‌کنند. اگر شما از یک ناشر چند کتاب بخرید و اون کتاب ها مناسب نیاز هاتون باشه، میتونید بهشون اعتماد کنید و کتاب‌های دیگری رو از این انتشارات بخرید.
یا اگه از یک نویسنده کتابی رو مطالعه کردید و راضی بودید میتونید به تدریج کتاب های دیگه اون نویسنده رو هم مطالعه کنید و انتخاب های بهتری داشته باشید.در ضمن شما میتونید با حضور در شهرکتاب ها و کتاب فروشی های بزرگ، کتاب ها را به دست بگیرید و ورق بزنید، فهرستشون و یا خلاصه کتاب  رو که معمولاً پشت جلد  نوشته میشه رو مطالعه کنید و بعد از اینکه به صورت اجمالی متوجه شدید کتاب به دردتون میخوره اون رو تهیه کنید.

زمان بندی مطالعه

دوستان عزیز تحت هیچ شرایطی از مطالعه غافل نشید اونایی که بهانه‌هایشان برای مطالعه نکردن کمبود وقت هست لطفاً برنامه زندگیشون رو روی کاغذ بیارن. ببینند که در طول روز چه ساعت هایی رو صرف اموری می کنند که تاثیر خیلی کمی تو بهبود زندگیشون داره. متاسفانه دزدان زمان در زندگی ما به کرات وجود دارند و ما متوجه نمیشیم زمانمان را چه جوری می دزدند و در نتیجه برای فعالیت های مفید چون مطالعه وقت کم میاریم. و برای کسانی که واقعا زمان کمی دارن و میخوان کیفیت و زمان مطالعه شون رو بیشتر کنن باید بگم که امروزه با پیشرفت فناوری شما به راحتی به کلی پادکست و کتاب صوتی می‌تونید دسترسی داشته باشید و در اوقاتی که مثلا برای کار، خرید و … در بیرون از منزل هستید ازشون استفاده کنید. در هر صورت اگر به زندگی افراد موفق نگاه کنید تو هر رشته ای معمولاً رد پای کتاب رو تو زندگیشون میبینید . پس بیایید از همین امروز تصمیم جدی بگیرید و با کتاب آشتی کنید.
موفق باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *